Become a part of Kamarillaen

Apply and read more below the picture of Kamarillaen!

To be a part of Kamarillaen you must be fluent in Danish due to safety circumstances.
kam gruppe.jpg

Endnu en Årsfest, endnu et KAM

Endnu en årsfest er afholdt med succes. Det betyder, at Kamarillaen søger nye engagerede medlemmer, og måske er det lige præcis dig, vi står og mangler? Har du ideer til, hvordan festen bliver endnu federe, eller en drøm om at være med til at planlægge og afholde et event for ca. 8000 studerende? Så er Kamarillaen måske noget for dig!
elgen.png

Hvorfor joine Kamarillaen?

Kamarillaen, Årsfestens styregruppe, består af 12-18 frivillige studerende, som elsker at skabe et brag af en endagsfestival sammen! Du kan blive en del af Kamarillaen 2023 meget snart - læs hvordan her: 

Vi er en gruppe på tværs af studieretninger og semestre og det eneste vi forventer af dig er, at du har lyst til at lære alt om Årsfesten, brænder for planlægning, og gerne vil lære søde mennesker at kende. Vi er en social gruppe, og vi lægger meget vægt på at lave aktiviteter sammen. Vores erfaring siger os nemlig, at jo bedre man kender hinanden, jo nemmere og sjovere er det at arbejde tæt, og til tider intenst sammen. Selvom det hele lyder sjovt og hyggeligt skal vi ikke lægge skjul på det store arbejde det indebærer. I løbet af året står vi for hele planlægningen af en stor fest, og det kræver til tider både blod, sved og tårer, men det er det hele værd!
 
hvad laver man i Kamarillaen?
I løbet af et år skal du minimum regne med, at bruge ca. to hele weekender på at forberede årsfesten, fire fællesmøder og selvfølgelig hele ugen op til Årsfesten, på at planlægge afvikling af festen. Derudover bliver du en del af to udvalg som du, holder møder med, efter aftale med de andre i udvalget.

I Kamarillaen har vi ni interne udvalg:
  • Bar, hvor du får mulighed for at være med til at stå for at forhandle kontrakter med leverandører, sørge for frivillige bartendere og præge udvalget af drikkevarer til årsfesten.
  • KÆP, står for Kunst, Ævent og Pynt. Her skabes det visuelle udtryk til årsfesten, der sørges for madboder og events i løbet af aftenen. Her sikres helhedsoplevelsen af festen.
  • Musik står i første halvdel af året for at afsøge området for fede optrædener, ofte ved at gå til forskellige koncerter. Senere står de for kontrakter og alt kontakt til bands.
  • Hand Command er det udvalg der i ugen op til årsfesten sørger for alle de seje hands (frivillige) der kommer og hjælper os. I Hand Command skal der holdes overblik over alle de opgaver vi skal have udført og samtidig være god ved alle de frivillige der kommer forbi.
  • PR står for al kommunikationen til vores gæster. Det indebærer grafik og tryk, sociale medier, deltagelse i events, billetsalg, hjemmeside osv. Her skal man være med til at ligge en PR-strategi for alle de informationer der skal ud til gæsterne i løbet af året.
  • HR står for alle de interne møder der afholdes. Her arbejdes der tæt sammen med formandsskabet for at sikre et godt internt socialt miljø i Kamarillaen. Der planlægges løbende workshops for resten af Kamarillaen og koordineres hvordan året skal se ud.
  • Sikkerhed står for den overordnede sikkerhed til festen. Der skal laves sikkerhedsplaner og risikovurderinger af festen. Sikkerhed står desuden for kontakt til vagtfirmaet der hjælper os i løbet af afviklingen af festen.
Som en del af Kamarillaen får du altså erfaring med alt fra sikkerhed under en festivalafvikling, koncertafvikling, barlogistik, frivillighåndtering og hands-on kommunikationsopgaver. En ting er dog sikkert: du afslutter hvert KAM-år med hjertet fyldt af nye venskaber. 

Så hvad end du drømmer om at lære nye mennesker at kende fra andre studieretninger, vide hvordan Benal helst vil have deres sandwich, eller hvor nødudgangen skal placeres, så kan du få det gennem Kamarillaen.
 
hvordan bliver du en del af Kamarillaen?
Hvis du synes det lyder helt vildt fedt, så kast dig allerede nu over din motiverede ansøgning, hvor du skriver lidt om hvem du er, hvor længe du har tilbage på RUC, og hvorfor du synes det kunne være fedt at være en del af Kamarillaen. Du må gerne skrive nogle overvejelser om, hvilke udvalg du ser dig selv i og hvorfor. Har du erfaring med eventplanlægning eller lign. er vi også interesseret i at høre om det.
Hold øje med vores Facebook side her, hvor vi annoncerer infomøder og opdaterer ansøgningsfristen, som ligger i start januar 2023.

Vi ser frem til at høre fra dig!

De bedste hilsner
Kamarillaen